בביטוח מקיף לרכב יש כיסוי רכב חלופי חלקי ויש כיסוי מלא. מה ההבדלים ביניהם ומה משפיע על הבחירה ביניהם?
אם חלילה מכוניתכם נפגעה בתאונה והיא נגררת לטיפול במוסך, או שהמכונית רשומה כאובדן מוחלט (טוטאל-לוס), או שהיא נגנבה – מהי המחשבה הראשונה שעולה לכם בראש?
האם יתכן כי הדבר הראשון שאתם חושבים עליו הוא “איך נסתדר עכשיו בלי אוטו?”
יש סיכוי גבוה שזאת המחשבה המיידית, לא בהכרח החשובה ביותר, אבל זו שקופצת ראשונה לתודעה. וזה טבעי, כי התלות שלנו ברכב שלנו הולכת וגדלה.
“בלי אוטו, איך נגיע לעבודה? איך נחזור הביתה בזמן סביר? מי יסיע את הילדים ללימודים ולחוגים?”
במקרה של אי-יכולת להשתמש ברכב, ניתן תמיד לגייס את סבא וסבתא לעזרה, או לשכור מכונית למספר ימים. יש לכם אופציות.
יש גם אופציה לקבל רכב חלופי מחברת הביטוח, אם יש לכם בביטוח הרכב כתב שירות לרכב חלופי.
כתב שירות רכב חלופי הוא תוספת אופציונאלית לביטוח המקיף, המאפשרת למבוטח לקבל במהירות רכב חלופי לשימוש לתקופה קצובה.
קיימים שני סוגים של כתב שירות לרכב חלופי – חלקי או מלא.
בכתב שירות חלקי, מקבלים רכב חלופי כאשר הרכב נמצא בטיפול במוסך הסדר, לאחר תאונה או אירוע ביטוחי אחר המפורט בפוליסת ביטוח רכב מקיף. הרכב לשימושכם לתקופה הקצובה בכתב השירות או עד לסיום הטיפול במוסך – מה שמגיע קודם.
בכתב שירות מלא, מקבלים רכב חלופי גם כאשר הרכב נרשם כטוטאל-לוס, או נגנב ולא נמצא. הרכב החלופי לשימושכם עד קבלת הכסף מחברת הביטוח לצורך רכישת רכב אחר במקום זה שנהרס או נגנב.
הבחירה בין כיסוי חלקי או מלא תלויה במספר שיקולים: מידת התלות שלכם ברכב, מאפייני השימוש ברכב והסיכונים לתאונה או גניבה, וכמובן המחיר שבאפשרותכם לשלם.
לא כל אחד צריך כיסוי לרכב חלופי מלא, ובואו נודה על האמת – לא כל אחד צריך כיסוי לרכב חלופי בכלל.
בניית סל הכיסויים בביטוח רכב מחייבת מחשבה ותכנון, במידה ורוצים לדייק ככל האפשר את היקף הכיסויים ולחסוך את המירב בהוצאות.
בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – גם לכיסויים ולביטוחים הנחשבים לפשוטים. הייעוץ והליווי שלנו תמיד מספקים ללקוח ערך מוסף.