חיפוש

ביטוח נהג צעיר – דברים שחשוב לדעת

לצערנו הסטטיסטיקה מראה כי נהגים צעירים בגילאי 17-24 מהווים את קבוצת הגיל עם אחוז המעורבות הגבוה ביותר בתאונות דרכים, יותר מכל קבוצת גיל אחרת.

בין הגורמים הרבים שניתן למנות כהסבר לתופעה המדאיגה:

  • חוסר ניסיון בנהיגה המקשה על התמודדות עם מצבי סיכון
  •  בטחון עצמי גבוה ותחושה של “כל יכולות” המאפיינת את הגיל הצעיר
  • השפעה מוגברת של לחץ חברתי אשר מוביל לפגיעה בשיקול הדעת ולנטילת סיכונים מיותרים
  •  צריכה מוגברת של אלכוהול וסמים קלים וחוסר הבנה של השפעת החומרים הללו על איכות הנהיגה

שילוב גורמים ייחודי זה הביא את חברות הביטוח להגדיר את הצעירים כקבוצת גיל ייעודית ולהגדיר עבורה מוצר ביטוחי בעל מאפיינים ייחודיים.

מאפייני ביטוח נהג צעיר

מאחר ונהגים צעירים משתייכים לקבוצת סיכון מבחינת חברת הביטוח, הפרמיה על ביטוח נהג צעיר תהיה גבוהה יותר בהשוואה לנהגים אחרים, הן בביטוח החובה והן בביטוח המקיף.גם סכום ההשתתפות העצמית הנדרש במקרה של תאונה, חלילה, יהיה גבוה יותר במקרה של נהג צעיר.אחד הגורמים לעלייה בפרמיות הביטוח לנהגים צעירים הוא העובדה שאין באפשרותם להציג טופס היעדר תביעות בשלוש השנים האחרונות, אשר מסייע בהוזלת דמי הביטוח.

ברוב חברות הביטוח קיים מנגנון אשר מוזיל בכל שנה את עלות הביטוח לנהג צעיר, לאור העלייה בותק הנהיגה וצבירת ניסיון נהיגה ללא הרשעות וללא תביעות ביטוח.חלק מהחברות מציעות הטמעה של מערכות טכנולוגיות המאפשרות קבלת חיווי בזמן אמת על איכות הנהיגה של הנהג הצעיר ומסייעות בהוזלה של דמי הביטוח במידה והאינדיקציות המתקבלות מעידות על נהיגה זהירה והפעלת שיקול דעת.

בני או בתי קיבלו לאחרונה רישיון נהיגה – מה עלי לעשות?

  • הנחו את הצעירים בעקרונות נהיגה בטוחה ובחשיבות הפעלת שיקול דעת בכל עת, דברו איתם על סכנות הנהיגה תחת השפעת האלכוהול ועל ההשלכות הטרגיות של לחץ חברתי בנהיגה
  • ודאו שאתם מכירים את היתרי הנהיגה ואת החובות הייחודיות של נהגים צעירים המופיעות באתר משרד התחבורה

 צרו עמנו קשר ונציע לכם פתרון ביטוח מותאם ואיכותי שיאפשר לכם להיות רגועים