חיפוש

הפקדות מעסיקים בממשק אחיד

בינואר 2018 גם עסקים קטנים, עד 50 עובדים, יחויבו לבצע הפקדות מעסיקים לפנסיה של העובדים בממשק אחיד. האם אתם ערוכים לעידן הדיגיטלי?

באחריות מעסיקים בישראל לבצע הפקדות לחיסכון פנסיוני של עובדים באופן שוטף, סדיר ומסודר. המחוייבות היא כוללת וגורפת, גם להפקדות של העובד וגם לאלו של המעסיק. מדובר באחת החובות החשובות והעקרוניות ביותר – אי ביצוע הפקדות מעסיקים מהווה עבירה על החוק וכרוך בענישה כבדה למעסיק.

בנוסף, עפ”י תקנות בנושא הפקדות מעסיקים שהחלו לפעול בתחילת 2016, מעסיקים מחוייבים לביצוע העברות הכספים באופן אלקטרוני ובפורמט אחיד, על מנת לאפשר ניהול יעיל של כספי הפנסיה בישראל.
ראשונים חויבו בדיווח האחיד מעסיקים עם יותר מ-100 עובדים, ב-2017 חלה חובת הדיווח האחיד גם על מעסיקים עם 50 עובדים ומעלה, והמעסיקים הקטנים יצטרפו למעגל הקדמה הטכנולוגית בתחילת 2018.
התקנות גם מסדירות את ההיזון החוזר מצד חברות הביטוח והפנסיה למעסיקים, וקובעות פרקי זמן בהם נדרשות החברות לעמוד: היזון חוזר על קבלת הנתונים תוך 12 שעות, לקליטת הנתונים עד ה-15 בחודש. אחת לשנה יקבל המעסיק דיווח שנתי.

כאמור, לעסקים קטנים (עד 50 עובדים) ניתנה ארכה עד ינואר 2018 להיערך להעברת הפקדות מעסיקים בקובץ דיגיטלי. מומלץ כמובן להיות ערוכים קודם כדי שאפשר יהיה לבחון את תקינות התהליך בראש שקט.
כדי להיערך על המעסיק לפעול מול הגורם המבצע עבורו את הטיפול השוטף בתשלומים לעובדים. חברות הביטוח ובתי ההשקעות – הגורמים המוסדיים אליהם מועברות ההפקדות – מספקים כלים מקוונים המאפשרים את ביצוע הפעולות הדרושות.
המערך פועל בתשתית ‘המסלקה הפנסיונית’ באמצעותה מתנהלים כספי הפנסיה בישראל.

לנוחותכם ריכזנו מידע שימושי חשוב בנושא הפקדות מעסיקים בממשק אחיד, מאתר האוצר וממקורות מקצועיים:

קובץ המידע: מבנה אחיד להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני
מצגת הסברה של משרד האוצר
מסמך הסבר של המסלקה הפנסיונית
מצגת הדרכה של המסלקה הפנסיונית

הורידו את הקבצים למחשב ועיינו בהם ביסודיות. אנו לשירותכם למידע נוסף, הבהרות והכוונה.