חיפוש

כמה דברים שכדאי לדעת על ביטוח צד ג’

כאשר נגרם נזק לצד שלישי נוצרת חשיפה לתביעת ביטוח שעלולה להסתיים בעלות כלכלית גבוהה. ביטוח צד ג’ חוסך הרבה כסף וצרות בתוספת עלות שולית. כדאי לדעת

ביטוח צד ג’ (צד שלישי) מכסה נזקים שנגרמו ע”י המבוטח למישהו אחר. שמו של הביטוח נובע ממבנה הביטוח, שהוא הסכם בין צד א’ (חברת הביטוח) לצד ב’ (המבוטח).
קיימים כיסויי צד ג’ לנזקי גוף ונפש ולנזקי רכוש.

ביטוח חובה לרכב, לדוגמא, הוא למעשה ביטוח צד ג’ לנזקי גוף, שכן הפוליסה מכסה את הטיפול והפיצוי לכל הנפגעים בתאונת דרכים בה היה מעורב הרכב המבוטח – הנהג, הנוסעים ברכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים.
כיסוי צד ג’ לנזקי גוף ונפש קיים גם בביטוח תאונות אישיות, שם הוא מכסה תאונות שנגרמו לעובדי משק בית.

ביטוח צד ג’ המוכר ביותר, ומן הסתם הנפוץ ביותר, הוא ביטוח צד ג’ לרכב, המכסה נזקים שנגרמו לרכוש של מישהו אחר כתוצאה מן השימוש ברכב המבוטח בפוליסה. כלומר, אם הרכב המבוטח פגע ברכב אחר וגרם לו נזק, או פגע בגדר של בית או בתמרור ברחוב – הנזק יכוסה ע”י הפוליסה וישולם ע”י חברת הביטוח לבעל הרכב, שנפגע, בעל הבית בו נפגעה הגדר, או הרשות המקומית לה שייך התמרור. כולם בחזקת צד ג’.

גם בביטוח דירה קיים כיסוי צד ג’, המבטח נזקים שנגרמו לרכוש של אחר. לדוגמא, אדנית שצנחה מהמרפסת של הדירה המבוטחת על מכונית חונה, צינור שהתפוצץ בדירה המבוטחת וגרם נזק לדירת השכנים וכד’.

בתחום הביטוחים העסקיים לכיסויי צד ג’ מעמד מיוחד. עסקים יכולים לרכוש מגוון כיסויים למגוון נזקים שעלולים להיגרם ללקוחות, ספקים ושותפים עסקיים. ביטוח חבות מוצר, לדוגמא, מכסה נזקים שנגרמו לצרכנים שרכשו מוצר של החברה המבוטחת.

כיסוי צד ג’, בכל תחומי הביטוח, הוא חלק חשוב במטריית ההגנה הביטוחית. ללא כיסוי כזה כל ההוצאות בגין נזק שייגרם באחריות המבוטח, או כל אדם, לזולתו יחולו עליו. במקרים רבים מדובר בסכומים משמעותיים שעלולים לשבש את מרקם החיים ולהוות עול כלכלי בלתי נסבל.
לכן, בכל פוליסה שרוכשים חשוב לבדוק האם קיימים סיכוני צד ג’ ומהם הפתרונות לכל מצב.