חיפוש

לוקחים משכנתא? אל תשכחו לחשב גם את הביטוח

העלות החודשית מורכבת מהחזר המשכנתא ומתשלומי הביטוח. הסתכלו על התמונה הכוללת לפני שאתם יוצאים לשופינג משכנתאות

ביטוח משכנתא הוא חלק מן העלות החודשית של המשכנתא. למרבה הצער, רבים שוכחים זאת כאשר הם יוצאים לשופינג משכנתאות לקראת רכישת דירה. כלומר, הם בוחרים דירה, מחשבים את המשכנתא הדרושה ואז מגלים, לעתים קרובות מאוחר מדי, שצריך למצוא דירה קצת זולה יותר כדי לעמוד גם בהחזרי המשכנתא וגם בתשלומי הביטוח הצמודים אליה.

לכן, העצה הראשונה לכל מי שעומד לרכוש בית ולקחת משכנתא היא – להסתכל מראש על התמונה הכוללת.

מהו ביטוח משכנתא?

כאשר גורם פיננסי, בדרך כלל בנק, מלווה כסף הוא דורש בטחונות. כשמדובר בהלוואה לצרכי רכישת נכס (כלומר, משכנתא), שהיא בדרך כלל הלוואה גדולה ולטווח ארוך, נדרש גם ביטוח. זהו, אגב, החוק במדינת ישראל.

ביטוח משכנתא כולל שתי פוליסות בהן המוטב הוא הבנק – פוליסת ביטוח מבנה לנכס ופוליסת ביטוח חיים ללווים.
הפוליסה הראשונה מבטיחה כיסוי לשיקום המבנה במקרה של נזק, כאשר גובה הכיסוי הוא כגובה ההלוואה ולא מייצג את מלוא שווי הנכס. לכן, ביטוח מבנה במסגרת ביטוח משכנתא אינו תחליף לפוליסת ביטוח דירה מבנה פרטית.

הפוליסה השנייה מבטיחה את החזר המשכנתא במקרה והלווים אינם יכולים להחזיר את המשכנתא כתוצאה ממקרה נכות או מוות (בהתאם לתנאי הפוליסה). כיסוי זה מגן כמובן על הבנק, אך גם על הלווים בכלך שהוא מבטיח את החזר המשכנתא והשארת הנכס בבעלות המשפחה.
מובן כי מי שרוצה להבטיח למשפחה מקורות כספיים למקרה של נכות או מוות, נדרש לרכוש ביטוח חיים פרטי.

ניתן להוזיל את ביטוח המשכנתא

עלות ביטוח המשכנתא נגזרת, בראש ובראשונה, מגובה המשכנתא. יחד עם זאת יש גורמים נוספים שמשפיעים, כגון נתונים אישיים של המבוטחים, האם כלול כיסוי לנכות, תחרותיות בין חברות הביטוח השונות ועוד.
מכיוון שמדובר בביטוח לטווח ארוך, שקיים לכל אורך חיים המשכנתא, כל חיסכון מצטבר בסופו של דבר לסכום משמעותי. לכן בחירת ביטוח משכנתא שמספק כיסוי נכון בתנאים טובים, מחברה אמינה ויציבה ובמחיר הוגן – זוהי החלטה חשובה ורבת משקל.

לידיעתכם! ניתן להעביר את ביטוח המשכנתא מפוליסה אחת לשנייה ובכך לחסוך בעלויות החודשיות.

אנחנו לשירותכם בייעוץ ועם הפתרונות המשתלמים ביותר לאורך כל הדרך.