חיפוש

דו”ח הפנסיה השנתי נשלח לעובדים – אתגר למעסיקים

כיצד יכולים מעסיקים לסייע לעובדים בנושא הדו”ח השנתי של תוכניות הפנסיה, ומה הם יכולים להרוויח מזה

פעם בחודש כל מעסיק בישראל מבצע עבור עובדיו את ההפקדות לתוכניות הפנסיה. זוהי חובתו של המעסיק עפ”י חוק, ויתרה מכך – המעסיק כפוף לסטנדרטים ונהלים נוקשים למדי בכל הקשור לאופן הביצוע ומועדי הביצוע של ההפקדות לעובדים והדיווח עליהן. למעשה, אי עמידה בהנחיות חושפת את המעסיק לסנקציות מחמירות.

פעם בשנה, בסוף חודש מרץ, העובדים מקבלים את הדו”ח השנתי שמשקף עבורם את מצב תוכנית הפנסיה, נכון ל-31 בדצמבר של השנה הקודמת, בכלל זה את הפקדות המעסיק לאורך אותה שנה.

באמצעות הדו”ח השנתי החוסכים יכולים לבדוק האם הכספים הופקדו כסדרם לאורך השנה, האם הסכומים שהצטברו לזכותם נכונים, האם המסלולים בתוכנית נכונים, האם העלויות מדויקות.

רוב המעסיקים מתעלמים מהאירוע הזה של קבלת הדו”חות השנתיים של תוכניות הפנסיה, שכן מדובר בעניין שהוא בין החוסך (העובד) ותוכנית הפנסיה. עניין אישי.
אלא שמעורבות של המעסיק באירוע יכולה לתרום רבות לעסק – לאמון של העובדים, לשקט הנפשי שלהם, ליחסי העבודה הטובים, ובסבירות גבוהה גם לפריון ולהצלחה.

איך המעסיק יכול לעזור?

  • לוודא שהעובדים מודעים לדו”ח השנתי שנשלח אליהם ולחשיבותו עבורם
  • לבדוק האם הם יודעים כיצד לקרוא אותו ולהבין אותו
  • לכוון את העובדים למידע ולהסברים אודות הדו”ח באתר משרד האוצר – הקליקו כאן
  • לספק להם כתובת לבירור במקרה שמתעוררות שאלות לגבי ההפקדות
  • להפנות את העובדים לסוכן הביטוח שלהם לבדיקת עומק, ואם יש צורך – גם לקבלת החלטות כגון שינוי מסלול

למעורבות של המעסיק באירוע הדו”ח השנתי יכול להיות ערך מוסף גבוה, באמצעות קיצור דרך לזיהוי של תקלות בהפקדות החודשיות, עליהן אחראי המעסיק. הרבה בעיות, עוגמת נפש ואווירה עכורה יכולות להיחסך ע”י מעורבות קרובה של המעסיק.

צוות ערן בר לשירות המעסיקים

תקופת הדו”ח השנתי היא אתגר למעסיק. צוות המחלקה לייעוץ אישי למעסיקים ערוך לשירותכם עם מידע, טיפים והמלצות למעורבות אפקטיבית בנושא הדו”ח השנתי של העובדים.