חיפוש

תופעה עולמית: מחירי ביטוח קבלנים מזנקים

הגורמים המשפיעים על ביטוח קבלנים הם רבים. המגמה מורגשת גם בישראל. היום יותר מתמיד נדרש סל כיסויים דינאמי בתמחיר גמיש

המחירים של פתרונות ביטוח קבלנים ועבודות קבלניות בעולם נמצאים בקו עלייה. למעשה מדובר בעלייה תלולה, כאשר שיעורה משתנה בין המדינות השונות לפי מאפייני השוק והמצב הכלכלי באותה מדינה.
הסיבות להתייקרות הביטוחים לענף הנדל”ן קשורות ברובן לגידול בסיכונים הנובעים משינויי האקלים בעולם ופגעי טבע, התפתחויות רגולטוריות שמכבידות על הענף במדינות השונות, וגם התרחשויות פיננסיות גלובליות ומקומיות.

ההכבדה של הדרישות מהענף וההתייקרות הנובעת ממנה גרמו למבטחים רבים בעולם לסגת משווקי הביטוח לקבלנים, מה שהגדיל את הריכוזיות בתחום הביטוח ותרם לעליית המחירים. זהו האקלים העולמי בתחום הביטוח לקבלנים.

כמובן שהמגמה הזאת לא פוסחת גם על ישראל. כאן אנחנו חווים בשנים האחרונות קפיצות של מאות אחוזים במחירי הביטוח לקבלנים ולפרויקטים קבלניים. עפ”י נתונים שפורסמו בערוצים הכלכליים המחירים בישראל זינקו משיעור של כ-0.3% מעלות הפרויקט הכוללת, בפרויקטים בינוניים, ו-0.6% בפרויקטים גדולים, עד ל-0.6% ו-1.3% בהתאמה.

ביטוח קבלנים, גלובס
כתבה באתר גלובס

ביטוח קבלנים – מאפיינים ייחודיים לישראל

  • בשנים האחרונות יש עלייה משמעותית בתאונות עבודה בפרויקטי נדל”ן בישראל, ובהיקף הפיצויים המשולם לנפגעים ולמבוטחים.
  • התארכות של פרויקטי נדל”ן מאריכה גם את החשיפה לסיכונים. בישראל יש גורמים ייחודיים להתארכות של פרויקטים – ריבוי חגים ומועדים, אירועים ביטחוניים ועוד.
  • התעצמות הסיכונים למבטח בפרויקטי נדל”ן משפיעה לא רק על המחיר אלא גם על רכיב ההשתתפות העצמית.
  • הבדיקות שמבצעים המבטחים הראשיים ומבטחי המשנה הן קפדניות יותר. הליכי החיתום בפוליסות לביטוח קבלנים התארכו.
  • מכיוון שביטוח קבלנים מורכב משורה של כיסויים שונים, ניתן לצפות לחוסר אחידות במוכנות של המבטחים לכסות סיכונים שונים במסגרת הפוליסה.

ביטוח קבלנים – סל כיסויים דינאמי, תמחיר גמיש

צרכי הביטוח של פרויקטים לא השתנו. בהתחשב בסכומים המושקעים בפרויקטי נדל”ן, אין מצב שקבלן (או יזם) לא מכסה את עצמו. להישאר חשוף זה הימור גדול מדי.

פתרון ביטוח קבלנים עשוי לכלול עד 10 כיסויים שונים, שלכל אחד מהם מורכבות משלו. כלומר, בכל מקרה ובכל אקלים כלכלי מדובר בפוליסה שמחייבת ראייה רחבה של הסיכונים, היכרות עם מגוון המבטחים בזירה, והבנה יסודית של הלקוח ושל הפרויקטים השונים שדורשים כיסוי ביטוחי.

בתנאים הנוכחיים חשובה במיוחד היכולת לתפור ללקוח פתרון חכם במחיר סביר. פתרון שנותן מענה לכל צרי הביטוח בכל רגע נתון, בגמישות להתפתחות של כל פרויקט ולתמהיל הסיכונים בכל אחד משלבי הפרויקט.

סל כיסויים דינאמי בתמחיר גמיש. אנחנו לשירותכם.

ביטוח קבלנים בהתאמה אישית
הניסיון עושה את ההבדל

צרו קשר לתיאום שיחה עם המומחים שלנו