חיפוש

ביטוח נסיעות לחו”ל עם כיסוי לאיתור וחילוץ

סעיף איתור וחילוץ מובנה בכל פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל. באפשרותכם להסיר אותו ולחסוך. אל תעשו את זה

יצאתם לחופשה בחו”ל במדינה אקזוטית והכל היה נפלא, עד שבלי התרעה מוקדמת התחוללה במקום רעידת אדמה והעולם התהפך. מי ימצא אתכם? מי יחלץ אתכם?

הילד נסע לחופשת התפרקות בדרום אמריקה, והקפיד לשלוח הודעות יום יום. לפתע נפסק הרצף, לאחר שהוא יצא לטראק באחד המסלולים הנידחים. מי ימצא אותו? מי יחלץ אותו?

אתם עם חברים בחופשת סקי מרגשת. אחד מהחבר’ה יצא לגלישה במסלול המפותל וכבר שעות חלפו מאז שהיה צריך לשוב. מי ימצא אותו? מי יחלץ אותו?

כל התסריטים המפחידים האלה קרו במציאות רק לא מזמן. אתם אפילו שמעתם עליהם בתקשורת וליוויתם בחרדה את המשפחות המודאגות.

לא במקרה יש בכיסוי הבסיס, בכל פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, סעיף של איתור וחילוץ. זאת ההוכחה כי הסיכון הזה הוא ממשי, מוחשי, ולצערנו די נפוץ. לכן המחוקק דאג שהוא יהיה כלול.
זהו אחד משני הכיסויים, יחד עם כיסוי צד ג’, אותם ניתן להסיר מכיסוי הבסיס עפ”י דרישה. יש בכך היגיון, כי בחופשת שופינג קצרה בלונדון, יש מצב שהכיסוי הזה לא ממש נחוץ, ואפשר לחסוך אותו. החיסכון הוא שולי, אבל נתון לשיקולכם.
אנחנו ממליצים לחשוב שבע פעמים לפני שמסירים את הכיסוי הזה מפוליסת הבסיס. כדאי תמיד להתייעץ עמנו בכל התלבטות.

סעיף איתור וחילוץ בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, מבטיח שכל ההוצאות שנגרמו כתוצאה מן הצורך לאתר אדם ולחלץ אותו, ישולמו ע”י חברת הביטוח (עד תקרה שמפורטת בפוליסה).
לעתים קרובות מדובר בסכומים עצומים, שכן איתור וחילוץ באזורים מסויימים ובמקרים מסויימים מחייב הפעלת צוותי אוויר, טכנולוגיות מתקדמות, ומקצוענים מומחים. אתם יודעים בדיוק על מה מדובר, כי קראתם על מקרים כאלה בעיתונים רק לא מזמן.

חברות הביטוח מודעות לסיכונים והשכילו להיערך למבצעי איתור וחילוץ של מבוטחים באמצעות חברות מתמחות, המופעלות ע”י יוצאי צבא בעלי ידע וניסיון. חברת הביטוח הראל, לדוגמא, הקימה יחידה ייעודית לצורך זה – הראל 669. חברות אחרות, כגון פספורטכארד, נעזרות בשירותי חברת מגנוס הנודעת, בהנהלת חיליק מגנוס.

לתשומת לב! כיסוי הבסיס כולל מגוון הוצאות רפואיות: מרפאות, טיפולים, ניתוחים, תרופות, הטסה רפואית לישראל, הטסת מלווה לחו”ל ועוד. כל אלו חשובים בכל חופשה מכל סוג שהוא, ולכן אינם ניתנים להסרה מהפוליסה. אנחנו, כאמור, חושבים שפרט למקרים בודדים, גם סעיף איתור וחילוץ הוא חשוב.

אגב, לא רק שאנחנו ממליצים לא לחסוך על סעיף איתור וחילוץ, אנחנו אפילו ממליצים להוסיף עוד סכום ולשכור מכשיר לווייני, שמבטיח סיכויי איתור משופרים גם באזורים נידחים בהם אין קליטה סלולרית.

התייעצו עמנו לפני כל נסיעה.