חיפוש

למה צריך לבדוק את ביטוח הבריאות בכל שנתיים?

עפ”י החוק פוליסות ביטוח בריאות יכולות להתעדכן אחת לשנתיים. המחלקה לניהול סיכונים משפחתיים מבטיחה שתמיד יהיה למשפחתכם את הכיסוי הרפואי המתאים

בחודש פברואר 2016 נכנסה לתוקף הרפורמה הגדולה בביטוח בריאות. אחד השינויים המשמעותיים במסגרת הרפורמה הוא התחדשות הפוליסות בכל שנתיים.

  • אם תנאי הפוליסה שונו באופן לא משמעותי – חברת הביטוח תהיה רשאית לחדש את הפוליסה ללא אישור המבוטח, אך מחובתה לעדכן את המבוטח על השינוי.
  • אם תנאי הפוליסה שונו באופן משמעותי (יותר מ-20%) – חברת הביטוח חייבת לקבל את אישור המבוטח לחידוש הביטוח. אי מתן אישור יגרום לביטול הפוליסה.

שינוי משמעותי נוסף, שזכה ליותר תשומת לב ציבורית, הוא הסדרת הכיסויים בפוליסת ביטוח בריאות והפיכת הפוליסה לאחידה (תקנית), עם כיסוי בסיס ועם תוספות והרחבות לפי בחירה.

חידוש פוליסה בכל שנתיים – מהות המהפכה

עד החלת הרפורמה, פוליסת ביטוח בריאות היתה בעצם סל כיסויים שנקבע ע”י חברת הביטוח, ותוקפה היה לנצח (כל עוד משולמת הפרמיה).

השינוי במבנה הפוליסה נועד למנוע שיווק של חבילות כיסויים סגורות, בהן אין למבוטח שיקול דעת, ולכן הוא עלול למצוא את עצמו משלם על כיסויים שלא בחר בהם ואין לו צורך בהם. מהפכה צרכנית.

לעומת זאת, השינוי באורך חיי הפוליסה הוא מהותי יותר וקשור להתפתחויות בענף הרפואה.
אם בעבר השינויים בתחום הרפואה היו איטיים ונדירים, בשנים האחרונות קצב ההתפתחויות שמספקים לנו המדענים הוא אדיר. עוד ועוד חידושים רפואיים שמאפשרים לטפל במחלות ובבעיות רפואיות שעד כה נחשבו לחשוכות מרפא.

כלומר, הדרישה הרגולטורית לעדכן את ביטוחי הבריאות אחת לתקופה, מבטיחה לצרכני הביטוח ולמבוטחים כי חידושים רפואיים יזכו להתייחסות ביטוחית, ובכך למעשה מגינה על הצרכן.

כאמור, כאשר עדכון התנאים אינו משפיע על מחיר הפוליסה בשיעור של יותר מ-20%, הפוליסה מתעדכנת אוטומטית.

מה אתם צריכים לעשות כדי לשמור על ביטוח בריאות עדכני?

בפועל אתם לא צריכים לעשות דבר, ולתת לסוכן לעשות את העבודה עבורכם:

  • לעקוב באופן שוטף אחרי החידושים בעולם הרפואה
  • להתעדכן בהתפתחויות המקבילות בעולם הביטוח
  • להיות עם האצבע על הדופק בכל הקשור לוועדת סל הבריאות
  • לבדוק את הכיסויים שיש לכם בביטוח הבריאות
  • להמליץ לכם מה הלאה.

כדאי מאוד שגם אתם תהיו מעודכנים בדברים, כדי שתוכלו להבין את ההמלצות של הסוכן ולקבל החלטה.

בסופו של דבר, עיקר העבודה שלכם היא לוודא שהסוכן שלכם דואג לכם, ולשבת איתו על הדברים אחת לשנתיים, לקראת העדכון הבא של פוליסות ביטוח בריאות.

המחלקה לניהול סיכונים משפחתיים – לשירותכם

המחלקה לניהול סיכונים משפחתיים בסוכנות ערן בר מלווה באופן שוטף וצמוד כל לקוח. השירות כולל התייחסות למכלול הפתרונות – חיסכון פנסיוני, חיסכון נזיל וכמובן ביטוחי בריאות, סיעוד וחיים.
קראו אודות המחלקה לניהול סיכונים משפחתיים

צוות המחלקה שוקד יומיום על מנת להבטיח לכל אחד ואחת מלקוחותינו את הכיסוי הרפואי הטוב ביותר בכל רגע נתון. תמיד לשירותכם.