חיפוש

תביעות ביטוח: מה ההבדל בין פוליסות שיפוי לבין פוליסות פיצוי?

פוליסות שיפוי הן הנפוצות ביותר, ומספקות כיסוי להוצאות שונות בגין מקרה הביטוח. פוליסות פיצוי מספקות סכום כסף ידוע מראש לכל מטרה

רגע האמת של כל פוליסת ביטוח הוא רגע התביעה, כאשר אתם תובעים את הפוליסה ולמעשה מממשים את הביטוח עליו שילמתם לאורך שנים.
זה אף פעם לא רגע קל, והוא דורש מכם להיות ממוקדים דווקא בזמן קשה; לדייק בפרטי התביעה, להכין מסמכים ותיעוד, ולהיות זמינים לדרישות כאלה ואחרות של חברת הביטוח, ממנה רכשתם את הפוליסה אותה אתם תובעים.
אנחנו כמובן לצדכם לאורך כל הדרך עם ייעוץ וסיוע מקצועי, על מנת לזרז את תהליכי התביעה, ולהבטיח שתקבלו את המגיע לכם במהרה.

יש שני סוגים של תשלומי ביטוח המתקבלים כתוצאה מתביעה:

  • שיפוי – החזר הוצאות (או תשלום לגורמים המקצועיים) כגון תיקון הרכב, במקרה של ביטוח רכב, או תשלום למוסד רפואי בו התבצע ניתוח או טיפול אחר.
  • פיצוי – קבלת סכום כספי הנקוב בפוליסה, ונקבע על-ידכם בעת רכישת הפוליסה. הסכום המשולם יכול להיות מלא או חלקי, בהתאם לתנאי הפוליסה ולסוג הנזק הנתבע.

מרבית הפוליסות שברשותכם הינן פוליסות מסוג שיפוי: רכב, דירה, בריאות, נסיעות לחו”ל, ואם אתם גם בעלים של עסק, כך גם רוב, אם לא כל, הפוליסות העסקיות שלכם.
המטרה של פוליסות שיפוי היא ברורה: לספק כיסוי לנזק שנגרם לכם (או לרכושכם) כתוצאה מאירוע ביטוחי המפורט בפוליסה. בביטוח רכב, לדוגמא, מדובר בכיסוי לתיקון של נזק תאונתי. אם הנזק גדול, השיפוי גדול, ואם הנזק קטן, השיפוי קטן.
לא ניתן לקבל שיפוי כפול לאותו נזק. כלומר, אדם יכול לרכוש לעצמו כמה וכמה פוליסות ביטוח רכב, אבל רק אחת מהן תספק לו את השיפוי בעת הצורך.

פוליסות פיצוי קיימות בעיקר בתחומים של נזקי גוף, והמטרה שלהן שונה לגמרי – לספק סכום כספי לשימוש לכל מטרה עפ”י שיקול דעתו של המבוטח (או המוטבים). פוליסות הפיצוי הנפוצות הן ביטוח לגילוי מחלות קשות, ביטוח לגילוי סרטן וביטוח תאונות אישיות. גם פוליסת ביטוח חיים ריסק היא פוליסת פיצוי.
הרעיון מאחורי פוליסות אלה הוא פשוט וחכם: בעת שאדם נפגע בריאותית יש לו הוצאות כבדות, שמעבר להוצאות הטיפול הרפואי, המכוסות ע”י פוליסות שיפוי.
ניתן להחזיק במספר פוליסות פיצוי, כאשר כל אחת מהן פועלת בנפרד ואינה תלויה באחרות.

בכל בניית תיק ביטוח, במיוחד של ביטוחים לנזקי גוף, אנו לוקחים בחשבון את כל ההיבטים ואת כל מגוון הצרכים, ומספקים פתרון מומלץ ומאוזן הכולל גם פוליסות שיפוי, שהן תמיד הבסיס, וגם פוליסות פיצוי.