חיפוש

מוכנים לשיפוץ? כמה דברים שכדאי לזכור

אחד הדברים הכי חשובים בכל פרויקט שיפוץ, שהוא מורכב ומלחיץ ומלא הפתעות, זה ראש שקט. איך עושים את זה?

בכל שנה, לקראת הקיץ, יוצאים לדרך אלפי פרויקטים לשיפוץ בתים ודירות. זוהי עונת השיפוצים, שמהווה את השיא של תהליכי תכנון, הצעות מחיר, בחירת קבלנים ובעלי מקצוע, בחירת חרסינות וריצופים – הכל מוכן לשיפוץ עצמו.

האם אתם מוכנים?

כדי להתחיל בקיץ צריך “לסגור” בחורף

יש כמה סיבות לכך שפרויקטים לשיפוץ מתחילים בשלהי האביב ותחילת הקיץ; ראשית, מזג האוויר מבטיח עבודה רציפה לא חשש מנזקי רוח וגשם. שנית, שעון הקיץ מאפשר יותר שעות עבודה. שלישית, התקופה חופפת לימי החופשות במקומות העבודה.

זה אומר שכבר באביב יהיה לכם קשה למצוא קבלן מבצע פנוי לשיפוץ שלכם. כלומר, את החוזים כדאי לסכם ולחתום בחורף, כדי להבטיח קבלן מבצע איכותי, שבחרתם בקפידה, ואת לוח הזמנים שיהיה נוח לכם.

כל תכנון הפרויקט, כאשר מדובר בשיפוץ מקיף, ודאי כאשר מדובר בבנייה “מאפס”, צריך להיעשות בקיץ שלפני, ובחורף הסגירות עם הספקים השונים. יש לכך גם משמעות תקציבית. בעונה הבוערת הכל יותר יקר.

הכל מתוכנן עד לפרט האחרון? צפו להפתעות

מכירים את הפתגם הצה”לי “כל תוכנית היא בסיס לשינויים”? זה נכון גם לפרויקט השיפוץ שלכם. ברגע האמת, כאשר אנשי המקצוע מתחילים לעבוד, מתחילים גם לצוץ בעיות. חלקן קטנות שניתן לפתור בשיחה מהירה, וחלקן יותר מורכבות ומחייבות ישיבה עם האדריכל והקבלן.
תהיו מוכנים להפתעות, ותהיו ערוכים לחשוב ולקבל החלטות בשטח. זה בלתי נמנע גם בפרויקט המתוכנן ביותר.

פרויקט שיפוץ דורש המון (המון) אורך רוח

אנחנו מזכירים לכם שהכל מתנהל במקביל לחיים הרגילים. יש ילדים שצריכים תשומת לב, יש בוס שגם צריך תשומת לב (או עסק למי שעצמאי), צריך לאכול 3 ארוחות ביום, להתקלח, לעשות קניות וכד’.

חלק חשוב בתכנון של פרויקט שיפוץ הוא הידיעה כיצד תתנהל שגרת החיים במקביל לפרויקט. זה בעצם החלק בתוכנית בו יש לכם הכי הרבה שליטה. ככל שהצד הזה של הפרויקט יהיה מתוכנן יותר, כך יהיה לכם יותר קל, ודאי כאשר יגיעו ההפתעות שמחייבות ריכוז.

הגנו על הרכוש ועל החלומות שלכם – הכל על ביטוח לשיפוצים

ביטוח דירה אינו מכסה נזקי שיפוצים. לכן, בעת שיפוץ יש לדאוג לכיסוי מיוחד לתקופת השיפוץ.
עליכם לוודא כי הקבלן המבצע, וכל גורם אחר העובד בפרויקט, מכוסה באמצעות פוליסות ביטוח מתאימות, כגון ביטוח עבודות קבלניות.
העובדה שהקבלן מבוטח אינה פותרת אתכם מן הצורך לדאוג לעצמכם, ולהגן על עצמכם, במיוחד כנגד תביעות צד ג’. המלצה זאת חשובה המיוחד במקרים בהם יש מספר גורמים העובדים עבורכם בפרויקט, כאשר לכל אחד ביטוח משלו. אם יש לכם ביטוח משלכם, במקרה תביעה תעבדו מול גורם אחד (אנחנו) במקום להתרוצץ בין גורמי הביטוח השונים של הספקים השונים.

הכיסויים החשובים בפרויקט שיפוץ:

  • נזקים פיזיים למבנה כתוצאה מעבודות השיפוץ.
  • כיסוי למקרה בו צריך לבצע את הפרויקט מחדש.
  • נזקים לרכוש או ציוד.
  • כיסוי צד ג’ לנזקי רכוש (לדוגמא, אם השיפוץ בביתכם פגע בבית השכנים).
  • כיסוי צד ג’ לנזקי גוף (לדוגמא, לעוברי אורח וכד’.).
  • ביטוח חבות מעבידים לכיסוי נזקי גוף לעובדים בפרויקט.

קבלו ייעוץ לקראת שיפוץ

אנו בסוכנות ערן בר מתמחים בפתרונות ביטוח לקבלנים, בכלל זה ביטוחים לשיפוץ ועבודות קבלניות, הן לבעלי הדירות והבתים והן לקבלנים ולבעלי המקצוע.
בואו לקבל ייעוץ מקצועי ופתרון ביטוח שתפור בדיוק לצרכי הפרויקט שלכם.

ביטוח קבלנים בהתאמה אישית
הניסיון עושה את ההבדל

צרו קשר לתיאום שיחה עם המומחים שלנו