חיפוש

ביטוח דירה צד ג’ זה “ביג דיל” – דוגמאות מהחיים

במקרה של התרחשות בדירתכם שבגינה נגרמו נזקים לצד שלישי, סכומי התביעה עלולים להיות גדולים ואפילו מאוד. 2 דוגמאות שממחישות כמה חשוב כיסוי צד ג’ בביטוח דירה

הידעתם? לכל פוליסה של ביטוח דירה – פוליסת ביטוח המבנה ופוליסת ביטוח התכולה – ניתן להוסיף הרחבה לביטוח צד ג’. יכול להיות שאתם חושבים לעצמכם “מה הביג דיל?” – אז אנחנו נסביר, עם דוגמאות מהחיים בהן ביטוח דירה צד ג’ יכול לעשות את ההבדל.

ארוחת ערב יוקרתית עלתה קומה

דליה ומנשה אירחו בביתם החדש זוג חברים שהגיעו במיוחד מעיר רחוקה בדרום. מנשה טרח על התבשילים במטבח, דליה ארגנה את הסלון ואת פינת האוכל, ושניהם חיכו לאורחים במיטב מחלצותיהם. בדיוק בזמן האורחים הגיעו, עם מתנה ראויה לכבוד הדירה החדשה.

בעת הסיור בדירה, האורחת כל כך התלהבה מהמטבח המהודר, עד שהחליקה בו. כדי לעצור את הנפילה היא ניסתה לאחוז במשהו, והפילה את התבשיל שהיה על הגז, מגבת התלקחה והאירוח הפך תוך שניות לשריפה.

למרבה המזל המארחים והאורחים הצליחו לכבות את האש תוך זמן קצר, כך שמעט מאוד נזק נגרם למטבח, אלא שהעשן גרם לנזק למטבח של השכנים מעל.

דליה ומנשה למעשה חשופים לשתי תביעות צד ג’: אחת מצד השכנים שהמטבח שלהם נפגע כתוצאה מן האירוע, והשנייה מהאורחת שנפגעה פיזית באירוע ונגרמו לה כתוצאה מכך הוצאות כספיות.

גול גדול שכמעט נגמר באסון

משה התיישב במרפסת ביתו כדי לצפות במשחק הגמר של טורניר היורו. הוא סידר את הטלוויזיה בזווית נוחה, שם את כורסת הישיבה ממול, הניח לידה שולחן קטן עם פיצוחים ובירה, כאשר במקרר חיכה לו אבטיח חתוך למשעי עם ריבועי גבינה בולגרית איכותית. בקיצור, כל מה שצריך כדי ליהנות ממשחק כדורגל טוב בשעת ערב נינוחה.

רצה הגורל ותוך מספר דקות לתוך המשחק, הנבחרת אותה משה אוהד כבשה גול יפה. משה כמובן זינק בשמחה מהכורסה בזעקת “יש!”. תוך כדי כך הוא גרם לכורסה לנוע לאחור ולפגוע בעוצמה בשתי אדניות פרחים כבדות, שנחו על מעקה המרפסת.

אדנית אחת צנחה הישר לתוך מרפסת השכנים, תוך שהיא מנפצת שולחן אירוח שעמד שם, וגורמת נזק לרצפת המרפסת של השכנים. אדנית שנייה הרחיקה עד לרחוב, שם נחתה על גג של מכונית חונה.
למרבה המזל לא היו נפגעי גוף.

משה חשוף כעת לשתי תביעות צד ג’: אחת מצד השכנים שנדרשים לתקן את הנזקים אצלם במרפסת, והשנייה מצד בעל הרכב שנפגע ברחוב.
אם חלילה אחת מן האדניות היתה פוגעת באדם כלשהו, כל העניין היה עלול להסתיים באסון גדול, עם תביעות צד ג’ בסכומים עצומים.

עכשיו ברור: ביטוח צד ג’ זה “ביג דיל”

גם לדליה ומנשה וגם למשה היה את השכל לרכוש ביטוח דירה שכולל גם ביטוח צד ג’. לפיכך, את כל הנזקים או חלקם (בהתאם לתנאי הפוליסה) ישלמו לנפגעים חברות הביטוח שלהם.
אילו לא היה להם כיסוי צד ג’ במסגרת ביטוח הדירה, כל התשלום היה משולם ישירות מכיסם.

לתשומת לב! ביטוח צד ג’ מכסה נזקים שנגרמו ברשלנות המבוטח
כאמור, מדובר בסכומים גדולים, שמקרה של פגיעות גוף ונפש עלולים להיות גבוהים מאוד, אותם ניתן לחסוך בתוספת קטנה לביטוח הדירה.

אל תוותרו על כיסוי צד ג’.