חיפוש

חיסכון לכל ילד – זאת רק ההתחלה

המדינה מעניקה לכל ילד התחלה פיננסית טובה, שיכולה להגיע עד 11,300 ש”ח. אתם רק צריכים לבחור את המסלול (ויכולים להכפיל את הסכום). חשוב לדעת

מה דעתכם לתת לילד מתנה של 11,300 ש”ח, שתחכה לו בגיל 18? סכום יפה, נכון?
ובכן, זה מה שהמדינה נותנת לכל ילד בישראל: 50 ש”ח בחודש עד גיל 18, החל מהחודש הראשון לחייו, ועוד מענק של 500 ש”ח בתום התקופה. 12 חודשים בשנה במשך 18 שנה.
הכסף מופקד, באמצעות הביטוח הלאומי, לחשבון חיסכון על שמו של הילד – קופת גמל להשקעה או תוכנית בנקאית. ההורים רשאים לבחור את התוכנית עבור הילד.

ההורים גם רשאים להכפיל את הסכום באמצעות הפקדה חודשית בסך 50 ש”ח בחודש. לילד שהוריו השתתפו בתוכנית יחכה בגיל 18 סכום של 22,100 ש”ח.

הכסף יכול לשמש למימון לימודים גבוהים, טיול לחו”ל, רכישת רכב או כל מטרה אחרת לפי שיקול דעתו של הילד הבוגר.

אלו הם העיקרים של תוכנית ‘חיסכון לכל ילד’ שנכנסה לתוקף בחודש ינואר 2017, ומעניקה לכל ילד בישראל התחלה פיננסית משמעותית וחשובה.
אודות ‘חיסכון לכל ילד’ באתר משרד האוצר

המדינה מאפשרת לכל ילד למשוך את כספי החיסכון והמענק מייד עם הגיעו לגיל 18. מי שישמור על החיסכון עד גיל 21 ייהנה ממענק נוסף בסך 500 ש”ח.

העידוד לחיסכון לא נגמר כאן; שימו לב – מי שימשיך את החיסכון עד גיל הפרישה (כן, כן, מי שיחשוב כמעט 50 שנה קדימה) ייהנה מפטור ממס על החיסכון ויוכל למשוך אותו כקצבה חודשית.
כלומר, המדינה לא רק נותנת מתנה נאה, אלא גם מנסה לחנך לחיסכון, עם דגש על חיסכון ארוך טווח, ויותר מזה – על חיסכון פנסיוני.

כדאי מאוד להכיר היטב את תוכנית ‘חיסכון לכל ילד’ ולבחור את המסלול הנכון והמתאים ביותר. עוד יותר כדאי לדבר איתנו על התוכנית, על המסלולים השונים, היתרונות ועל האפשרויות הנוספות שעומדות לרשותכם כדי להעניק לילדכם בסיס פיננסי מוצק ככל האפשר בתחילת דרכו, ולהכין אותו לחיסכון הפנסיוני, שילווה אותו מהמשכורת הראשונה ועד הפנסיה (חוק פנסיה חובה).

חשוב מאוד לקבל ייעוץ ממש בתחילת החיסכון, על מנת לבחור את הנתיב הנכון. אם לא תבחרו בעצמכם, הביטוח הלאומי יבחר עבורכם. כמו כן, מומלץ על מעקב שנתי ולקראת פתיחת החיסכון לפידיון.

אנחנו לשירותכם עם המידע, הייעוץ והפתרונות הטובים ביותר.