חיפוש

ביטוח חבות מוצר

תן לנו להגן על המוצר שלך- ביטוח אחריות המוצר

חשוב לדעת שעל פי החוק בישראל, האחריות על פגמי מוצרים מוטלת במלואה על היצרן, היבואן או המשווק. הווה אומר, שהניזוק ממוצר נדרש רק להוכיח כי נגרם לו נזק ממוצר מסוים, מבלי שיידרש להוכיח רשלנות מצד המשווקים או היצרנים. כפועל יוצא מכך, בעלי עסקים רבים חשופים בפני תביעות בגין נזקים שנגרמו עקב השימוש במוצריהם, וזאת גם אם לא התרשלו בייצורם או בשיווקם. למעשה, הדרך היחידה להגן על העסק ולהימנע מתביעות כספיות כבדות, היא באמצעות ביטוח חבות מוצר שמספקת סוכנות הביטוח ערן בר.

למי מיועדת הפוליסה

פוליסת ביטוח חבות מוצר שאנו מספקים מיועדת ומומלצת לכל  בעל עסק המייצר, מייבא או משווק מוצרים. זאת לרבות בתי עסק המרכיבים, מטפלים, אורזים או מספקים מוצרים שונים, וגם בית עסק האחראי על כתיבת הוראות השימוש עבור מוצרים.

כיסויים עיקריים של פוליסת חבות מוצר

אנו מציעים ללקוחותינו העסקיים פוליסת חבות מוצר המכסה אותם מפני המצבים הבאים, שקשורים לשימוש צד שלישי במוצריהם:

  • נזקים לרכוש צד שלישי – כולל אובדן או נזק מוחשי לרכושו של צד שלישי, אשר נגרם כתוצאה משימוש במוצר העסק וכולל גם נזק שהינו תוצאתי.
  • נזקים פיזיים לצד שלישי בעקבות שימוש במוצר, בין אם מדובר בנזק או פגיעה גופנית, נפשית, מחלה או מוות.
  • שיפוי הוצאות משפטיות של המבוטח, עבור עלות תביעות פיצוי נזקי מוצר מידי צד שלישי.

 

 לדעת עוד על ביטוח אחריות המוצר

אם העסק שלכם מטפל בדרך כלשהי במוצרים, כלומר מייצרם בעצמו, משווקם או רק אורז אותם, כולל שיווק מוצרים אונליין דרך אמזון ,כדאי שתהיו מודעים לאחריות המוטלת על כתפיכם ומשמעויותיה.

ביטוח אחריות מוצר הוא אחד ממוצרי הביטוח החשובים ביותר עבור כל מפעל ייצור או בית עסק העוסק ומתמחה בתהליכי ייצור, ייבוא או אספקה של מוצרי צריכה כאלו ואחרים. חשיבותו הרבה של ביטוח אחריות מוצר נובעת לנוכח הימצאותם של שני חוקים מרכזיים בחוק הישראלי:

  1. חוק האחריות למוצרים פגומים במסגרתו מוטלת על היצרן אחריות חמורה על נזקי גוף שונים אשר נגרמו לקהל הצרכנים עקב שימוש במוצר
  2. פקודת הנזיקין במסגרתה חלה על היצרן אחריות נזיקית בגין נזקי גוף ורכוש אשר נגמרו לקהל הצרכנים עקב שימוש במוצר

 

חוקים אלו מהווים בסיס חוקתי להגשת תביעות מצידם של הצרכנים כנגד יצרני, יבואני וספקי המוצרים השונים וזאת בכלל אותם מקרים בהם השימוש במוצר הפגום הסב להם נזקי גוף ו/או רכוש. כפועל יוצא מכך, ביטוח אחריות מוצר אשר נועד לכסות נזקי גוף ו/או רכוש של צד שלישי, הינו אחד מהמוצרים הביטוחיים ההכרחיים ביותר עבור כל בית עסק העוסק בתהליכי ייצור, ייבוא ו/או אספקה של מוצרי צריכה שונים, החל מתחום המזון ועד למוצרי טיפוח. חשוב לציין שההגדרה ל-מוצר כפי שמופיעה בחוק האחריות למוצרים פגומים כוללת בתוכה גם מוצרים הקשורים למקרקעין ובניין ולכן קיימת חשיבות רבה לרכישת פוליסת ביטוח אחריות מוצר גם עבור עסקים העוסקים בתחום הבנייה, לרבות, קבלנים, מהנדסים וכדומה.

כמו כן, חשוב לציין שביטוח אחריות מוצר אינו כולל בתוכו סעיפי אחריות בנוגע לטיב המוצר והוא נועד אך ורק לצרכי כיסוי נזקי גוף ו/או רכוש אשר נגרמו לצד שלישי עקב שימוש באותו מוצר פגום. בדומה לכל ביטוח חבות אחר, גם ביטוח אחריות מוצר כולל בתוכו כיסוי עבור הוצאות משפטיות העלולות להתלוות לכתב התביעה המופנית כנגד המבוטח. כמו כן, חשוב לציין שתנאי הפוליסה הבסיסיים כוללים גם הרחבות ביטוחיות הכוללות בין היתר הרחבה ביטוחית למוצר פגום המשווק מחוץ לגבולות מדינת ישראל. בעת הקמת הפוליסה חשוב לפרט את כלל המוצרים המיוצרים, מיובאים או מסופקים על ידי המובטח, כאשר המוצר עצמו כולל את כל הרכיבים הנלווים אליו ואף את האריזה באמצעותה המוצר משווק לצרכן.

הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים אודות נחיצות פוליסת ביטוח חבות מוצר.