חיפוש

ועד הבית אחראי לכל סנטימטר

דיירת בבית משותף נפלה ונחבלה כתוצאה ממרצפת שקועה בשטח הבניין. הדברים התגלגלו לפתחו של בית המשפט

עד כמה חשוב ביטוח צד ג’ בבית משותף אפשר ללמוד מפסק דין שהתקבל לאחרונה בבית משפט השלום בעיר אשדוד, בעניינה של דיירת בבית משותף.

הדיירת נפלה ונחבלה. מי אשם ומי אחראי?

המקרה שהתגלגל לפתחו של בית המשפט התרחש ערב אחד בשנת 2018. הדיירת יצאה מדירתה לטיול עם הכלב. באחד השבילים בסמוך לבית, אזור חשוך בשטח שנמצא באחריות ועד הבית של הבניין בו היא מתגוררת, היא נתקלה במרצפת שקועה, נפלה ונחבלה.

כתוצאה מהנפילה הדיירת שברה אצבע ונזקקה למספר תפרים בסנטרה. היא פנתה לוועד הבית, שהיה מכוסה במסגרת ביטוח בית משותף (בית ועד בית) שכולל גם כיסוי לנזקי צד ג’.

לדיירת היו שתי טענות: ראשית שהמרצפת השקועה היא מפגע בשטח ציבורי, ושנית שהאזור היה חשוך. שני עניינים שהם באחריות ישירה של ועד הבית.

ועד הבית סירב לפנייה

לסירוב היו שלושה נימוקים: אחד, שהמרצפת היתה שקועה בשיעור של סנטימטר אחד בלבד ואי אפשר לקרוא לזה ‘מפגע’; שני, שהדיירת היתה עסוקה עם הכלב ועם הטלפון ולפיכך אשם תורם; שלישי, שהדיירת אמורה היתה להכיר את השביל ולכן למידת התאורה אין בעצם השפעה.

הסירוב הוביל את הדיירת לבית המשפט ולתביעה נגד ועד הבית ונגד חברת הביטוח.

בית המשפט פסק לטובת הדיירת

לדיירת נפסקו אחוזי נכות, חברת הביטוח שילמה לה פיצויים בסך 92,500 ש”ח, והחזר שכר טרחה של עורך דין בסך 22,000 ש”ח.

כאמור, ועד הבית היה מבוטח, וזה כמובן לקח חשוב. אך מה שיותר חשוב הוא הלקח שכל סנטימטר יכול לעשות הבדל. התאונה הקלה הזאת היתה עלולה להיות הרבה יותר חמורה בתוצאותיה, למשל אילו היתה פגיעת ראש קשה.

חשוב לזכור! כיסוי לנזקי צד ג’ במסגרת ביטוח בית משותף מכסה נזקי גוף לדיירים ואורחים. כיסוי לנזקי גוף של עובדים בבניין (ניקיון, גינון וכד’) מכוסה ע”י כיסוי חבות מעבידים.

הקפידו על ביטוח, הקפידו על בטיחות, ואל תתפשרו – אפילו לא על סנטימטר.