חיפוש

תמ”א 38 – היבטי בטיחות מיוחדים

המוסד לבטיחות ולגהות מפרסם המלצות לבטיחות בפרויקטי תמ"א 38. ההקפדה יכולה להציל חיים וגם להשתלם בביטוח קבלנים

לפרויקטי תמ”א יש ייחודיות, שאין בפרויקטים אחרים: הם מתנהלים בסביבת מגורים פעילה, לעתים קרובות עם דיירים שמקיימים שגרת חיים בתוך בניין בו מתקיים הפרויקט.
מן הסתם, למצב זה יש לא מעט השלכות בטיחות שמציבות את היזמים והקבלנים בעמדת סיכון גבוהה לאורך הפרויקט.

הסיכונים קיימים לאורך כל שעות היממה, גם כאשר לא מתבצעות עבודות בפועל, בשל הציוד, האביזרים והחומרים שנמצאים במרחב הפרויקט, בו כאמור מתקיימת תנועה שוטפת של אנשים בגילים שונים.

המשמעות המיידית היא, שהדאגה לבטיחות במרחב הפרויקט מקבלת מימד נוסף כתוצאה מנוכחות של דיירים והתנהלות של חיי יומיום במקביל לעבודות בפרויקט. מדובר בשורה של דרישות בטיחות.

המוסד לבטיחות ולגהות: המלצות לקידום הבטיחות והגהות באתרי תמ”א 38

הקפדה על בטיחות בפרויקט תמ”א עשויה להיות מצילת חיים ברגע האמת, אבל יש לה עוד אפקט חשוב – השפעה על היכולת להשיג כיסוי ביטוח קבלנים בתנאים משופרים.

חברות הביטוח אינן מקילות על יזמים וקבלנים בכל הקשור לביטוח קבלנים (עבודות קבלניות), בשל הסיכון לתאונות עבודה, שלצערנו נפוצות במחוזותינו. הדברים מתחדדים כמובן ככל שמדובר בפרויקטי תמ”א 38 לסוגיהם.

ניתן להבין כי קבלן שזקוק לפתרונות ביטוח לקבלנים ומציג גישה רצינית ויסודית להיבטי בטיחות ומצטיין במוניטין הקפדה על בטיחות, משפר את מצבו מול חברות הביטוח, ולא פחות חשוב – מול לקוחות פוטנציאלים ובמכרזים.

ביטוח פרויקטי תמ”א 38 – פתרון ביטוחי כבר בשלבי התכנון של הפרויקט עשוי לעשות את ההבדל.

ביטוח קבלנים בהתאמה אישית
הניסיון עושה את ההבדל

צרו קשר לתיאום שיחה עם המומחים שלנו