חיפוש

התפוצץ צינור? האחריות עוברת לחברת הביטוח

הרפורמה בביטוח נזקי מים מביאה בשורה גדולה למבוטחים ולסוכנים: האחריות לביצוע ולאיכות עוברת אל חברות הביטוח. לא עוד מריבות עם שרברבים

אם חוויתם בעבר פיצוץ בצינור, או תקלה אחרת שהציפה את הבית, ודאי מצאתם את עצמכם, בנוסף לחוסר האונים מול הנזק, גם במצב של תסכול מול מי שהיה אמור לספק לכם פתרון. שעות המתנה ארוכות לבעל מקצוע, איכות נמוכה של תיקון ושירות, שרברבים שמספקים בעיקר סחבת אינסופית ושאר מרעין בישין אפיינו את הענף, וכל זה בשעה שהבית מוצף.
סל החוויות של מבוטחים בתחום נזקי מים יכול למלא ספר עגמומי וים של דמעות.

אבל זהו! בספטמבר 2017 נכנסה לתוקף הרפורמה של משרד האוצר, בתמיכה מסיבית של לשכת סוכני הביטוח, בתחום ביטוח נזקי מים למבנה ולתכולת דירה.

הבשורה הגדולה היא העברת האחריות לתיקון, לאיכות ולשביעות הרצון של המבוטח אל חברות הביטוח. לא עוד מריבות עם שרברבים וספקי שירותים, אלא עבודה מול חברות הביטוח, באמצעות הסוכן, כמו בכל תביעת ביטוח.

הרפורמה מכתיבה לחברות הביטוח סטנדרטים של זמני תגובה, יעילות, איכות מקצועית ועוד. הן חייבות לספק למבוטח מבחר של בעלי מקצוע שעומדים בקריטריונים – לפחות 12 בכל אזור – וכל ההתחשבנות עבור התיקון מתבצעת ביניהם ללא מעורבות המבוטח.
בעלי המקצוע מדורגים ע”י מקבלי השירות – המבוטחים – כאשר הדירוג גלוי לכל. כמו כן, על חברות הביטוח לעדכן את המבוטחים על הטיפול בתקלה ובתביעה באמצעות מייל או הודעות סמס.

אנו, סוכני הביטוח, כמובן מברכים על הרפורמה של משרד האוצר, שסוף סוף עושה סדר בתחום בעייתי. עכשיו אנחנו יכולים לספק ללקוחותינו את השירות מול חברות הביטוח, במקום להשקיף בחוסר אונים על המאבק מול שרברבים.
כאמור, לשכת סוכני הביטוח בישראל, הגוף הייצוגי של הסוכנים, תמכה בעוצמה ביוזמה ודחפה למימושה, מתוך הבנה של צרכי המבוטחים הנואשים ושל הסוכנים שנמנע מהם לסייע ללקוחותיהם.
גם שרברבים שאבדו מוניטין בגלל המצב הקודם מקדמים את המהפכה בברכה.

חברות הביטוח כבר נערכו למצב החדש, “מהפכת השרברבים”, כל אחת בדרכה. אנחנו כמו תמיד לשירותכם עם כל הפתרונות. ואם יש מצב בו אתם זקוקים לשירות מקצועי מהיר ומהימן בתחום ביטוח דירה, זהו מקרה של נזקי מים.

שלא נדע.

ביטוח דירה