חיפוש

חודש המודעות לסרטן השד – לכו להיבדק

במרבית המקרים הבדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד מכוסות בביטוח הבריאות הממלכתי וקופות החולים. איפה ביטוח בריאות פרטי נכנס לתמונה?

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד. בכל רחבי העולם מתקיימות בחודש זה פעילויות להגברת המודעות של נשים ושל משפחות למחלה, בדגש על גילוי מוקדם ומניעה. הגברת המודעות יחד עם החידושים בתחום הרפואה מצילים אלפי נשים בכל שנה.

היכן ניתן למצוא מידע על סרטן השד?

היום, בזכות האינטרנט, מידע אמין על מחלת סרטן השד נגיש למעשה לכל אחת בכל רגע נתון. קיומו של חודש המודעות למחלה בעצם אומר לנו שיש להפיץ את המידע, כדי שכל אשה תדע תמיד ממה ואיך להיזהר.

כמו בכל עניין הקשור לבריאות ולרפואה יש להקפיד על בחירת מקורות המידע. נקודות התחלה טובה היא הערך ‘סרטן השד’ בוויקיפדיה, מקור נוסף הם אתרי האינטרנט של קופות החולים ובתי החולים. רופא המשפחה ודאי יוכל לתת הכוונה למידע חשוב, אמין ורלוונטי.

הדרך לגילוי ומניעה – בדיקה תקופתית

השורה התחתונה היא, בדיקות שד תקופתיות למטרת גילוי מוקדם, שכיום בזכות התקדמות הרפואה המונעת וטיפולים חדשניים מצילות את חייהן של נשים רבות ברחבי העולם, נשים שפעם גורלן היה נגזר.

במילים פשוטות: לכו להיבדק, כי הבדיקה עשויה להציל את חייכן.

סוג הבדיקות ותדירות הבדיקות משתנה מאשה לאשה בהתאם לרמת הסיכון לחלות בסרטן השד. רמת הסיכון מושפעת מגורמים גנטיים, סביבתיים ואישיים.
הצעד הראשון הוא להתייעץ עם רופא המשפחה או רופא מומחה ולקבל את ההפניה המתאימה לבדיקה הנכונה. את הבדיקה יש לבצע אחת לשנה או שנתיים.

זה כל הסיפור של חודש המודעות לסרטן השד – לשלוח כמה שיותר נשים לבדיקות מצילות חיים.

סרטן השד וביטוח בריאות פרטי

היכולת להיבדק אחת לתקופה (לפחות פעם בשנה) כלולה בכיסויים הבסיסיים – ביטוח הבריאות הממלכתי שיש לכל אזרח בישראל, ושב”ן (שירותי בריאות נוספים) של קופות החולים שיש לרוב גדול של אזרחי ישראל.

ביטוח בריאות פרטי של חברות הביטוח (הרובד השלישי בביטוח בריאות) נכנס לתמונה בכל הקשור למקרים הנדירים, שדורשים טיפולים מיוחדים ותרופות יקרות במיוחד שאינן מכוסות בביטוחי הרובד הראשון והשני.

אך יש כיסוי אחד פרטי שכדאי לחשוב עליו תמיד – ביטוח לגילוי מחלות קשות. בניגוד לכל האחרים זה אינו ביטוח רפואי אלא ביטוח פיננסי, שמיועד לספק למשפחה שנקלעה למצב רפואי קשה פיצוי כספי להקלת העול הכלכלי הכרוך במצב.

בריאות לכולם ו… לכו להיבדק.