חיפוש

ביטוח בריאות פרטי – המשלים האמיתי

על חשיבותו של ביטוח בריאות פרטי במערך הביטוח הרפואי בישראל ובסל הביטוח האישי והמשפחתי

זוכרים את הביטוי “ביטוח משלים”? בפועל זאת המשמעות של ביטוח בריאות פרטי – הוא משלים את מה שאין בסל הבריאות הממלכתי ובשירותי הבריאות הנוספים (שב”ן) של קופות החולים. ניתוחים, השתלות, תרופות שמחוץ לסל ועוד טיפולים רפואיים מתקדמים כלולים בכיסוי המוצע בפוליסות ביטוח בריאות פרטי.

היום אתם יכולים לעיין בפוליסות של החברות השונות באינטרנט. החוק מחייב את החברות להציג באתריהן את הפוליסות העדכניות, וגם נוסחים היסטוריים, ואחרי הרפורמה בביטוח הבריאות הן הרבה יותר ברורות ומובנות.

מערך ביטוח הבריאות בישראל בנוי באופן שונה מאשר במרבית מדינות העולם, והוא נחשב למודל מוצלח במיוחד. אם אתם עוקבים אחרי האקטואליה בארה”ב, אתם ודאי יודעים שביטוח הבריאות הוא אחד הנושאים החמים ביותר בציבוריות האמריקנית בשנים האחרונות. רק בימי ממשל אובמה החל לפעול בארה”ב מערך ציבורי. עד אז האופציה היחידה של משפחה אמריקנית להבטיח שירותי רפואה סבירים היה באמצעות פוליסה פרטית או באמצעות המעסיק. כלומר, רק לרבדים מסויימים באוכלוסייה היה כיסוי רפואי.

בישראל קיימים שלושה רבדים של ביטוח בריאות:

  • הרובד הממלכתי (סל הבריאות) שמוענק חינם לכל אזרח בישראל. כדי ליהנות משירותי הבריאות צריך רק להירשם לקופת החולים באמצעותה מקבלים את השירותים
  • רובד שב”ן (שירותי בריאות נוספים) – ביטוח בריאות בתשלום שמאפשר לקופות החולים להציע לרשומים כיסויים שונים. לרוב גדול של אזרחי ישראל יש גם את הרובד הזה.
  • רובד ביטוח בריאות פרטי – הפוליסות הפרטיות שמוצעות ע”י חברות הביטוח. קיימת פוליסה בסיסית ושורה של אפשרויות הרחבה בהתאמה אישית ומשפחתית.

פעם קראו לשב”ן ‘ביטוח משלים’, אך בפועל פוליסות ביטוח בריאות פרטי הן הכיסוי המשלים עבור רובנו. הן כוללות את הטיפולים והתרופות שאינן בהישג יד, ובעידן בו הרפואה מתפתחת ומתחדשת בקצב מואץ, לכיסוי המשלים הזה – של ביטוח בריאות פרטי – חשיבות גבוהה במיוחד.

כאשר ניתן לרפא מחלות ופציעות שבעבר היו חשוכות מרפא, ובכל יום שומעים על פריצת דרך רפואית חדשה, ניתן גם לספק כיסוי ביטוחי במחיר סביר והוגן.

התייעצו עמנו בכל הקשור לבניית סל ביטוח הבריאות האישי והמשפחתי.