חיפוש

טסים לאירוע ספורט בחו”ל? כמה ענייני ביטוח

חופשת ספורט יכולה להיות קצרה או ארוכה בהתאם לאירוע הספורט אליו אתם טסים. בכל מקרה חשוב להצטייד בכיסויים המתאימים

ענף התיירות העולמי מתאושש ממשבר הקורונה של 2019 -2021. אחד הגורמים שמאפשרים לענף להתרומם מחדש הוא חידוש אירועי הספורט ברחבי העולם ותיירות הספורט הנלווית אליהם.

בימים אלה נמצא במוקד טורניר גביע העולם לנבחרות כדורגל גברים קאטר 2022, ב-2023 צפוי מונדיאל הנשים באוסטרליה וניו-זילנד, וב-2024 האולימפיאדה בפאריז. בין לבין יש את הטורנירים השנתיים והליגות הגדולות בענפי הספורט השונים. כל אלה מהווים מוקדי משיכה לתיירים מכל רחבי העולם.

התייר הישראלי הוא חובב גדול של אירועי ספורט ותיירות הספורט מאוד פופולארית בישראל. היעדים העיקריים הם משחקי כדורגל באירופה ומשחקי כדורסל בארה”ב.

בתחום הכדורגל יש את אוהדי הקבוצות הישראליות שמלווים את קבוצותיהם במסעיהן במפעלים האירופיים, ויש את אוהדי המשחק היפה שטסים למשחקים של קבוצות אהודות בחו”ל – ברצלונה, מדריד, לונדון, מנצ’סטר, ליברפול ולאחרונה גם פאריז של מסי ונאיימר.

תיירות ספורט מתאפיינת בדרך כלל בגיחות קצרות וממוקדות, אך באירועים גדולים וממושכים כגון מונדיאל ואולימפיאדה מדובר לעיתים בחופשה ארוכה יותר.

אם גם אתם שוחרי תיירות ספורט, כדאי שתדעו כמה דברים חשובים על הנושא ועל ביטוח הנסיעות הרלוונטי

  • כמו בכל חופשה, גם בחופשת ספורט, קצרה או ארוכה, חשוב להצטייד בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל עם כיסוי רפואי. בעידן הפוסט קורונה יש מדינות שעשויות לדרוש את קיומו של ביטוח נסיעות כתנאי לכניסה.
  • באירועים המוניים כגון אירועי ספורט עשויות להיות הנחיות קורונה ספציפיות. עקבו אחרי ההנחיות באירוע שאליו אתם מתכננים לטוס.
  • הכיסוי הרפואי בביטוח הנסיעות מכסה גם טיפולים ואשפוז בשל קורונה, כמו כל טיפול אחר. זה חלק מכיסוי הבסיס.
  • הכיסוי הרפואי לא מכסה הוצאות אחרות בגין קורונה, למשל ביטול נסיעה, הארכת שהות כתוצאה מבידוד וכד’. להוצאות אלה ניתן לרכוש הרחבות כיסוי מיוחדות.
  • בכל הקשור לביטול נסיעה ניתן לרכוש הרחבה לביטוח הנסיעות. ההרחבה מכסה רק ביטולים בגין נסיבות המפורטות בפוליסה. כלומר, ביטול אירועי ספורט ע”י המארגנים (או ע”י רשויות מקומיות) אינו מכוסה.
  • כדאי לשקול הרחבת כיסוי לכבודה, למקרה של אובדן מזוודה. הכיסוי מאפשר לכם להתארגן כדי להמשיך בחופשה ולקבל החזר.
  • אם אתם משלבים חופשת סקי או ספורט אקסטרים (גם זה סוג של תיירות ספורט) חשוב להצטייד בהרחבת כיסוי מתאימה, עם כיסויים להוצאות רפואיות ייחודיות לחופשת סקי ואקסטרים.

חופשה נעימה.